lördag 16 juli 2011

Vila=Ladda

Vilodag är uppladdningsdag. Helst på alla plan! Strävan efter att ladda upp kroppens batterier och annat uppladdnings-bart! Fritt på alla plan fast träningsförbud; kroppen visar tydligt behov för dessa vilodagar. Där kroppen ges möjligheten att hinna rätta upp sig och där alltinget hittar sin naturliga plats... och i knoppen med;) Knoppen är ju placerad överst på "konstruktionen"; den ska ju också bli utvilad, redo för nya utmaningar. 
Jag tycker om att äta hälsosamt. Även på vilodagar. Ingen råsocker, ingen godis. Glas och mörk choklad går jättebra. Innehåller ju mjölkproteiner, fett, Cacao - på Fri-mat dagen är dessa produkt helt tipp-topp. Älskar verkligen feta mjölkprodukter och det av alla dess slag. Finns så mycket som är naturligt och superduper-gott; nötter i alla tänkbara varianter, frusna och färska bär och frukter. Naturligt, enkelt med rena, goda smakar:)

6 kommentarer:

  1. Hoppas du vilat ordentligt så du är laddad idag :)

    Ha en bra dag!!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blev riktigt laddad under vilo- och uppladningsdagen. :) Låter dessutom som att det blev en riktigt smaskig mat dag =)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Visst finns det mycket som både är nyttigt och gott. Perfekt att fylla på kroppens energidepåer med på fridagarna. Hoppas att du har haft en underbar helg och att du får en lika bra semester!

    SvaraRadera
  4. Hihi nu ska jag bråka lite med dig :) du har skrivit glas istället för glass, men själv skriver jag ju pippa istället för pipa hihi. Tycker du skriver bra mycket bättre än mig :)!
    Hoppas du fick en underbar vilodag!! Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ja vilodagar behövs! herregud ja!!! njut av den =)

    SvaraRadera
  6. Petra;
    Tack för laddningsönskningen, det behövdes:):)
    Dagen blev lite utdraget kan jag väl säga, lite för lååång dag och för kort natts:(

    Emma;
    Tack för vila-uppladdnings peppning:) Ja, smaskig mat dag:)

    Pernilla;
    Tack, snälla för dina fina ord:)

    Madde;
    HiHi; jag skriv ju lite fel, jag;):) Inte nog med att orden kan blir lite "twistad";) Ibland skyldes felen att jag inte kör på svensk grammatik; utan jag har hittat på en egen mix; min grammatik är lite lätt svensk-norsk; ett resultat av hur mitt öra har omformat grammatiken, så visst blir det kul ibland Ha-Ha;)

    Emelie;
    Vilodagar; Hipp-Hipp-Hipp, Vilodagar; Hipp-Hipp-Hipp:)
    Ja, utan dessa vilodagar, gård et snabbt neråt...;)

    SvaraRadera