söndag 10 juli 2011

LörDAG & musikFESTIVAL

FLIM-festivalen utomhus i Vinterviken igår. Ett tiotal olika musikartister spelade.  
75% av musiken infallt under musikgrenen Ambient, resterande del var 25% Electro och Dub-techno.
Ambient musikstil; lugn musik, perfekt för Yoga och nervärvning, stretchning.
Electro och Dub-techo musikstil; rytmisk musik, passar för olika typ av pulsträning.

En av mina favoriter var musikertjejen som syns på bildens scen. Hon har artistnamnet ”The Bird- who fell to earth”.  http://www.myspace.com/thebirdwhofelltoearth Rytmisk med en massor av coola fancy`a ljuder. Jag bemärkande mig att en av hennes favo-ljudar, som dök upp då och då var någon cool ” frosk-ljud”;) Hela hon passade liksom in i sin musik; kläder, rörelser och ansiktsuttryck. Hon var riktig cool! 
En annan favorit är min pojkväns Dub-Tech musikband PPM (Åh, de är så duktiga! Jag är så stolt, så jag håller på att gå sönder...;). 
Kännetecknas av industriella ljuder, fångande rytmer, eko. 
Websida;  http://www.weareppm.com/
Spotify; Ppm – White

På dagen lyssnade vi i solen på Vintervikens trägårds-cafe. Avnjöt värma mackor med världens godaste ost. Sen strandade vi på en filt vid scenen; lyssnade, pratade i härliga sommarkvällen. Så perfekt skönt att vara ute tills sena kvällen, bara vara och njuta av tiden. Vid klockan tie snåret var det att ta sin filt och promenera lätt hemåt. Snacka och att ha det som "plommen i ägget" (norsk ordspråk;) betyder; snacka om att ha det bra;) 
Åh... underbaraste sommaren; Hurra för ALLT!

2 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en supernajs avslutning på veckan =) gött, gött...! :D

    SvaraRadera
  2. Emma:
    Ja, underbar sommardag/kväll:)

    SvaraRadera