fredag 22 juli 2011

Pulslöpning

Idag bar det iväg med pulsbälte. Observerade att jag oftast låg över 80% som var målpulsen för dagens pass. Förvånad över att pulsen visade 80% redan vid långsam och behaglig fart. Av detta vill jag tro att jag normalt sätt brukar ligga rätt så högt i puls på mina löpningspass... så det var nyttigt att få lite koll på pulsprocenten. Pulsen flög upp  av den minsta lilla fart, kanske delvis också berodde på den höga luftfuktighet och värma luften. Mysigt pass i mysig fart med 80% av maxpuls på klockan. 
Jag brukar inte köra efter pulsen, utan kollar enbart distans och fart med pulsklockan. Körde pulsband ett tag förut då jag sysslade med Crossfit. Fast sista halvåret slutade jag med pulsmätningen även där. Pulsen stod ju spikrakt i taket under hela 25-35 minuters intensivpasset. Så skulle det vara, det var ju hela grejen! Skit samma med pulsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar