torsdag 21 juli 2011

Jag älskar`e!

I regn och vind man ska springa så blod och svett ska rinna och all energi försvinna! (ref: Annelise;) 
Kan inte komma ihåg senast jag körde 200 meter intervaller. Idag behövde jag lära känna hur kroppen besvarar min önskade löpningshastighet på just denna distans. Få koll på vilket tempo kroppen klarar av att jämt hålla genom hela raden av intervaller. Testade med ett osofistikerat framgångssätt bestående av att dundra på intervall efter intervall. Resultatet blev lite för varierat. Klockan visade en fartsvariation mellan 2.57-4.05 min/km. Innan passet hade jag en ide om att det är lättare att köra 200 meters intervaller framför 400 meters intervaller; här tok jag fel! Tempot kan pressas upp endel typ 1+ minut högre än vid 400 meter. För min del kändes det som att dessa minuter vägde upp för 400-meterens dubbla distans! Andades som ett ånglokomotiv! Men jag gillar`e, jag älskar`e!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar