torsdag 7 juli 2011

Intervall

Fokus för 400- meters intervallen idag var att hålla ett jämnt tempo på alla 400 meters intervallen. Välja en fart jag klarar av att hålla genom hela passet.
Kräver stort fokus och skärpa att hålla jämnt tempo utomhus. Även om jag kan tycka att jag båda känner mig fokuserad och skärpt så är det utmanande det här med jämnt tempo
... fast jag undrar om jag kan skylda lite på min klocka... kanske klockan inte är helt frisk min tro…?... för jag tycker att siffrorna rör sån på sig hela tiden…;) verkar ju lite instabil, ja… kanske behöver kalibreras…? 

Min plan var att hålla stabilt kvar på 4.00-4.05 min/km på alla intervallen.
Min Suunto klocka/m fotpod berättar:
Första halva gänget med 400 meters pendlades mellan 3.40 min/km - 4.08 min/km.
Sista halvdelen av passet låg jag och pendlade mellan 4.00-4.15min/km.

Genomgåande bra känsla av flyt under passet. 
Både kom och gick från idrottsbanan med positiva känslor i magen.
Andfådd-känslan gick litegrann upp och ner i takt med känslan av spänst kontra ansträngd.
Varvade ner med ett par kilometers mys-jogg efteråt. Då var benen tunga och trötta.  
Skön luft ute nu på kvällningen. 
Nöjd:) 

6 kommentarer:

  1. Måste ju räknas som att du höll ditt tempo rätt bra! :D *mys-jogg* hihi, härligt ord ;)

    SvaraRadera
  2. Hua mig! Jag bävar tills jag ska börja köra intervaller på dieten. Kan ju säga direkt att jag kommer Inge hålla samma tempo som dig! Håller med Emelie, snabba snabba kvinna!!

    SvaraRadera
  3. :) Nämmen, vad snälla ni är!:) TUSEN Tack, fina raringar!
    Till Petra; :)
    Till Johanna; :)
    Till Emelie; :)
    Till Emma; :)
    Till Madde; :)

    SvaraRadera