onsdag 13 juli 2011

Sömnbristingång till Vilodagen!


Igår såg jag framemot idag; VILODAG. 
Fast, idag önskade jag att det var ”igår kväll”! För denna natt somnade jag aldrig.
Var så trött. 
Fast då jag äntligen fick manövrerat mig ner i sängen blev jag vaken som ett tänd ljus!
Sen avlöstes det ena av det andra; 
för värmt, 
för kyligt, 
för hårt, 
för mjukt, 
som ett tänd ljus, 
rastlös i både kropp & knopp,
och utanför fönstret kalasade ett fågel-party helt hejvilt! 
En hel fågelljudfabrik som producerade ett antal skrikande ljud i C-dur och andra durèr och på högsta volym!!! Ett gäng måsmammor i gott sällskap med ett antal andra fågelarter som jag inte har koll på. Samt ett antal katter och annat snikande, klattrande, gående och krypande som fågelmammorna går igång på med alla pluggar!
Klockan 4 tänkte jag att det var lika bra att hoppa in i duschen, dricka en termos kaffe och åka tidigt till jobbet och sätta tänderna i dagens arbetsuppgifter. Fast kropp och topp var inte fullt ut med på den tanken; kände mig som en bomullstuss. Klockan 5 klev jag upp. 
"Vilodagen" blev "Kämpigdagen". 

Nu blir det att äta middag. 
Sen 30 minuters avspänningspromenad i lugna myssommarkvällen och titta på blommorna i sommarljuset. 
;) Det kommer att bli skönt att lägga huvudet på kudden ikväll:)

2 kommentarer:

  1. Uj, sicken natt! Förstår att det var sjukt frustrerande men jag kunde inte låtabli att dra på smilbanden när jag läste om fågel partyn och övriga galenskaper :D Dessutom var igen-kännings-faktorn för "för varmt" "för kallt" "för hårt" "för mjukt" väldigt hög, hihihi ;) inte kul när man väl ligger där o vrider o vänder på sig dock! :| Hoppas du får mer sömn i natt! :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är på nätterna "det sker" i bostadsforäninges mikroträgårdens-rike. Jag antar att det är storhetstiden till jägare som katten. Katter klätrar ju som känt, så av naturliga orsaker blir det ju liv i nästena så att säga...
    :) Ja, de där nätterna utan sömn pga orsak 1.2.3 osv... är inget att hissa upp i julgranen för... men annars är det i stort två premisser som behövs för att jag ska sova:)
    1;Frånvaro av höga, plötsliga eller monotona ljud:)
    2;Horizontalt positionering av kroppen.
    Tack så mycket:) Och vet du vad; inatt sov jag riktigt djupt och gott; ja som en sten!:)

    SvaraRadera