söndag 24 juli 2011

Ben Del 1

BACKINTERVALLER
Högintensivt! Min ansträngningsnivå skyter i taket! Hela kroppen aktiveras; armar och ben ska typ pendla mellan ytterlägen. Höga knälyft, pendlande armar, rytm och takt. 
I det första området jag valde idag är backarna av den brantare varianten, fast visade sig ligga på runt 1 minuts varighet i intervallfart. Brände av 2/3 av intervall rep` en i dessa backar. Efter några backar började benen i slutet av backerna protestera lite emot att lyftas hela vägen upp i nittio grader. Fick jobba för att hålla tekniken! 
Knallade iväg till ett annat område med längre fast slackare backar för att köra sista 4 intervaller.
Är fortfarande lite slut i benen efter löpningen…Känns ordentligt i baksida lår! snart; Benpass del 2; styrkträning i gymmet; wrooooovl…;) Ji-haaa & HEJA kroppen! 

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat springa i backar är jobbigt, iallafall för mig ;)
    Lycka till på nästa benpass :)

    SvaraRadera
  2. Petra;
    Pulsen går ju rakt i taklampan, för att säga så; hi-hi:)
    Tack, jag hade ingen förväntningar precis inför benpasset i gymmet, kanske just därför att jag upplevde hyffsat bra flyt.

    SvaraRadera