tisdag 26 juli 2011

Överkroppen!

Bröst och rygg. Blev ett lite senare morgonpass. Surrade runt i lägenheten som en bi! Till sist fick jag staplat ihop migsjälv och åkade iväg till gymmet… viktigt att träningen sker på ”rätt sida av klockan!”;)
Vad kul det är att träna överkropp igen; Ha-Ha-Ha! Kör flera övningar och maskiner nu. Jag gläds väldigt åt att kunna köra alla dessa övningar utan att Bursa`n gnäller!!! Jag är dock fortfarande väldigt noggrann med att begränsa mig till at enbart lyfta armarna upptill horisontalt läge med axlarna, och aldrig över axlarna! Säker träning, stabiliseringsträning! Lats drag mm. får vänta på mig ett tag till!
Körde tre olika rodd`s, ryggresningar, bröstpress, armhävningar på knän, tre magövningar inkluderat plankan.
Dagens utmaning var främst att utföra armhävningarna med rätt teknik!! Jag kollade i ett spegel genom hela övningen, det var jättebra, då kunde jag korrigera in migsjälv kontinuerligt. Oj, vad tungt det känns att utföra armhävningar när armarna är placerad nere vid och intill kroppen! Idag gick det upp för mig att det är många muskler som behövs vara starka nog och i ballans för ett bra utförande av armhävningar... idag är armhävningar tungt för mig, även om jag står på knän. Så nu vet jag det! Nu blir det att jobba upp styrkan i båda det ena och det andra och komma mig från "knä-stående" till "tå-stående", där jag borde vara!!! Sen blir det att få till ett upp-tryck och klapp i händerna då, så småningom.... det blir kalas, det!;):) 

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!! Ett superpass :)

    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat :) Snart är du där vid upp-trycket och klappen med händerna :P

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Petra;
    Tack:)

    Matilda;
    Tack... he-he, ja snart;)

    SvaraRadera