måndag 11 juli 2011

Jag & dips mellan bänkar; idag!

Idag gjorde jag något helt fantastisk i gymmet!
Jag gjorde 15 + 15 + 10 + 5 djupa dips mellan två bänkar! Och det gick bra! Inget ont i slam-säken (Bursa`n). Kände INGET! Halllååå!!! Kände iiiiiinget!!! Det här är så stort för mig att jag håller på att explodera av glädje!!! Härre min hatt; detta är ju en revolution! ..eller i alla fall en kroppslig evolution!

Inte nog med det, heller! Körde 5 flera rep på Benlyft, hade bättre kontakt under Crunchen,
den hysteriskt AP-jobbiga plankan kändes inte fullt så jäklig som tidigare, stående hantellyft gick fint att göra rörelserna helt upp i horisontal linje med axlarna.
Nu måste jag bara kontrollera mig och ta det väldigt lugnt! Fortsätta att köra säker stabiliseringsträning för armarna över sommaren och fortsätta noggrant att känna efter vidare framöver!

Idag ville jag testa att ta ut rörelserna lite mera än tidigare, för att kolla hur det skulle kännas nu med “Bursa`n”, och det verkar alltså gå fint; HURRRA!!:)

Egentligen har jag enbart ett mysigt joggpass idag. Fast körde först genom mitt “Arm & Magpass”, som jag missade i veckan. Sen körde jag mysjoggen:)

4 kommentarer:

  1. BRA jobbat!!! Underbart att bursan inte klagade, och att du dessutom blir starkare och starkare i gymet. Ser dessutom riktigt bra ut på bilden!

    Madde

    SvaraRadera
  2. Åå vad härligt!! Skönt att det känns bättre, då är det bara att ösa på nu då!! Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Fan vad härligt! Måste den klassas som helt bra nu då? :D

    SvaraRadera
  4. PPure fitness - Madde;
    Tack så mkt:) Ja, jag är väldigt tacksam över att jag kan börja träna flera övningar för armar och rygg. Är helt spräck-färdig av glädje över detta!

    Madde:
    Tusen tack:) Fast jag har fortfarande en ydmykt förhållandesätt ovanför övningarna för armarna och ryggen; inför de övningar som gör att axelns Bursa (släm-säck) blir berörd. Måste fortfarande känna efter ett tag till, innan "ös`et" börjar;) För att träna säkert, och långsamt vänja alltingen i axeln att bli belastat:):):)

    Emma;
    Ja, det är riktigt härlig känsla!!!
    Skulle önska att jag kunde svara "ja" på, fast jag känner mig helt ydmyk ovanför denna "Bursa", så jag kan nu inte svara "ja" på den ennu. Jag har inte utmanat Bursa släm-säcken men nån Axel-övning än, och det ska få vänta tills hösten, tror jag. Det är stabiliseringsträning nu i första hand och långsamt lägga på belastning och köra basövningar, fast ingen lyft med armarna över huvudet riktigt än - i denna positionen kläms det mästa i axeln ihop och det ska jag nu inte börja med i första taget. Får ta lite i taget bara, sen kommer dagen då armarna kan lyftas över huvudet också, fast nu är jag skitnöjd med att lyfta armarna horizontalt upp till axelhöjd:):):) Hurra:)

    SvaraRadera