tisdag 2 augusti 2011

Stark-känslan

Kände mig riktigt stark idag! En begärd och älskad känsla! 
Hantelrodd är skitkul! Får ganska bra kontakt när jag gör just denna övning. Sen, rodd med båda smal och bred stång, dessa är bland de övningar jag har fått jobba hårt med för att utföra övningen rätt och uppnå kontakt! Huvudet måste vara spik-koncentrerad under denna övningen! Ryggresningarna är skitbra och skitjobbiga! Blev verkligen trött under det sista settet. Bröst-övningar känns coolt! Jag gillar att köra Pec-dec övningen! Sen kördes knästående armhävningar med händerna placerad intill kroppens ribben och det blev 10 rep*3. Fällkniven 20 rep * 3, här behövs utförningen förbättras något fast det kanske kommer med starkare mage;) det såg lite halv-komisk ut i spegeln där efter typ "halvt löp";) Plankan körde jag på 75sek+60sek+75sek... HALLLÅ!!! Börjar närma mig 90sek per set (som är planerat för mitt träningsschema;) Nästa vecka ska jag plocka alla 90!:)

3 kommentarer:

  1. Du ÄR stark! Bra jobbat tjejen! Jag är inte heller så attraktiv när jag kör fällkniven vill jag lova :)
    Ha en fin kväll!!

    SvaraRadera
  2. Petra;
    Tack:)

    Madde;
    Så grymt när stark-känslan dyk upp!:) Och även om min teknik är på cykeltur och ser lite halvtokig ut, så kan jag iallafall bara fortsätta och dra upp benen och ryggen:)
    Jag pratade med en grym Taekwondo-tjej som visade hur hon brukade göra fällkniven; hon såg skitcoolt ut då hon gjorde den;) Där fick jag en riktigt bra målbild;)

    SvaraRadera