söndag 21 augusti 2011

Kamphunden & Nalle Puh

Hello LIFE... Hello PASSION... Hello SWEAT and 60 minutes intervall-Rock`n Roll!… 

Funderade på hur intervallerna skulle få se ut… dagsformen bestämmer!
Mys-laddat under uppvärmningen på Cross`n.... energin välta fram och strömmade runt i kroppen. ”Inflammations-armen” som fastbunden på magen och andra handen grep handtaget. Redo som en kamphund till attack på minuternaLil Wayne i öronen, denna man som idag skulle ta hem det! Grymkänslan på platts! Nu jävlar ska det maxas!!! 
Bring it; TIK…TOK…TIK..TOK…
… matade på… ljuvligt... svetten rann i bäckar precis så som jag älskar det, så som jag vill ha det; dryppelidrypp (som min team-kompis Petra kanske ville sagt;) 

Maxade genom första 30 minuterna, kändes grymt rakt igenom;
15 min: (1 min max/ 1 min lugnt) * 8
15 min: (30sek max/ 30 sek lugnt) * 15
Någonstans mitt i dessa minuterna funderade jag på hur länge jag skulle kunna fortsätta köra såhär tok-intervall; ääääääää…luuungt…äääääää…luuungt osv…
... och ja det ska jag berätta; det blev tvärstopp på tok-intervallandet efter 30 minuter… ”Poffff…..” och där smalt bubblan; kamphunden hoppade ut genom fönstret och Nalle Puh stod kvar på Cross-maskinen… Nalle körde såhär;
15 min: (1min 60%/1min lugnt) * 7
5 min: (30 sek 75%/ 30 sek lugnt) * 5
6 min: (1min 70%/1min lugnt) * 3

Sen kom kamphunden glidandes in på ett bananskal på slutet…;)
4 min: (30 sek max/ 30 sek lugnt) * 4

5 kommentarer: