fredag 19 augusti 2011

Idag är en ny dag!

Sömn och bra mat stod för vändningen!:)
Efter lite reflekterande innan sängdags igår, bestämde jag mig för sovmorgon istället för morgonträning. Onormalt för mig att gå runt i en trött-dimma… en frisk Annelise är energisk. 
Jag har kommit till en viktig insikt; kroppens energi och prioritering nu är riktad emot inflammations-området. Den energin som blir över kan ja medvetet fördela på de dagliga aktiviteter. Om den återstående energin inte är tillräcklig för dessa aktiviteter upplever jag just att jag är trött, tung och ansträngd i kroppen! Jahopp, så ligger det till! Då behövs det att förhålla sig till det som faktum händer i kroppen just nu, på ett hälsosamt sätt:)
Tittade in i spegeln i morse, och såg direct; jorå, “grund-energin” återvänt efter tre dagar tröttdimma:) Jag talar om den typ av grund-energi i kroppen som får oss att göra vardagssysslar utav ren automatik. Energin som flödar mellan hjärna, känslor och kroppen och samverkar perfekt som en kontinuerlig roterande helhet. 
Lå på med alla mina mål under dagen! In i maskineriet med en en reel lunch, två energi-rika mellisar; goda fettar, protein och karbohydrater! Kände hur jag ständigt fylldes med energi så det blev över till auto-aktiverande av "mentala humörfiltret"; med ett var det mycket som blev roligt… ett antal skrattutbrott... varför dricka alkohol när man kan äta mat och skratta hela vägen hem?;) älskar såna dagar;) energisk, “crazy-mood”, hysteriskt kreativ och massor av roliga tankar och scenarior dyk upp… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar