torsdag 4 augusti 2011

Hip-Hop intervall

Lil Wayne, min auditivt drivande källa idag! Min uppvärmningslåt blev ”I will die for you”. Låta tar ett solid tag i mitt hjärta. Jag tränar bäst "med hjärtat", blir taggad!
Grymt laddad efter perfekta vilodagen igår! Glumpsk åt jag hungrig upp mina intervaller! Nu jäklar kunde inte ens sola röra mig… inte ALLS! Med Lil`s ord; ”I love you like no other, I will die for you…” ja…då går det vägen!;)
Sen, körde jag vidare på lite hårdare material, som ”Drop the World”. Denna låt taggar igång min kämparvilja på riktigt! Hela paketet fullt av kontraster; den söta intron, rösten, orden griper så hårt i diafragman att  jag får lust att flytta hela Mont Everest typ 10 meter åt vänster!!! ...så jag sprang mina intervaller i sprutande värme, under den brännande solen, i ett hav av rinnande svett! Tydligen blev jag underhållning för solande... fast jag var "busy" och skyddad inuti min ”Lil-bubbla”;) För i mina öron sång Lil; ”I love you like no other”, ”I need you like no other", "don`t you woke up outside my fu**ing door", ”I`ll die without you”, "I pick the world up and I drop but I will not…", ”I am a man of my words”, "my word is my pride", ”my wisdom goes wild” … 
I have a message; "YO!"

2 kommentarer:

  1. Oh, massa musiktips! :) Riktigt bra sprunget dessutom, blir så impad av folk som har diciplin och ork att löpa i stekande sol! Jag går under och blir överhettad och oinspererad på nolltid, behöver lummig och skuggig skog om jag ska kunna springa i fint väder. Föredrar faktiskt lite duggregn om jag måste välja :) så en eloge till dig som springer i sommarhettan!! :D

    SvaraRadera
  2. Emma; Oh ja, musiken är en stor inspiration:)
    Mitt huvud kan också upphetas i solen, särskillt "om luften dtår stilla.
    Så länge det fläktar lite vind i lufta så känns det som ett härligt sett att få med lite solning i passet:)

    SvaraRadera