torsdag 11 augusti 2011

Jag gillar Cross`n!

Började med styrka för vader och mage. Stående och sittande vadpressar, improviserade med att lägga till en bred benpress bara för att jag ville;) för sen att köra genom tre magövningar.
Sen klev jag upp på min nya kompis; ”Cross-traineren”.  Idag skulle vi tillsammans ta oss genom ett kort-intervallpass. Ligga på med fotarbetet och maxa under varje intervall.  Cross-trainernen och jag körde idag 20 stycken intervaller, varav 1 minut max-tempo och 1 minut lugnt-tempo. Svettiga och andfådda 40 minuter! Cross`n och jag har riktigt roligt, vi har hittat tonen! Kul med nya maskiner och verktyg i träningen;)
Börjar dessutom att få seriös träningsverk i låren... är nog min nya kompis, Cross`n, som har kommit åt lite nya muskelfiber i låren... Yeeeay! "Jag gillar`et!"

4 kommentarer:

  1. Ååå jag måste få lite av din motivation till cardio träning alltså. Vill gilla, vill gilla!! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Fitnesscoachen;
    :) Svett=livsglädja-faktor!

    Fitness Morsan;
    :):):)

    Madde;
    :) Kardio-svettas ligger bland en av mina top-5 känslor! Rinnande svett är riktigt härligt och underbart!

    SvaraRadera