onsdag 17 augusti 2011

48 timmar vila...

48 timmar vila efter varje stötvåg behandlingstillfälle är LAG, MÅSTE följas! 
Denhär veckan kör jag två stötvågbehandlingar;
i måndags och kommande fredag. Det betyder 4 dagar vila under denna veckan... all träning behövs stoppas in mellan ikväll och fredag eftermiddag. Så jag får se hur jag får ihop träningsmängden under resten av veckan...
Ikväll kördes 55 minuter på Cross`n i hyfsat lugnt tempo. Då det var klart funderade jag allvarligt på att packa ihop och åka hem! Ingen energi kvar... kroppen undrade vad jag drev runt i gymmet för... Under dessa "48 timmar" har kroppen varit helt konstigt trött... effekten av stötvågbehandlingen är ju att den triggar igång en ny inflammation och bryter ner vävnad... så kroppen demonstrerade verkligen att den är upptagen på annat håll... 
Fast det stod ju benstyrka på schemat! Och i teorin kan jag ju träna ben, rumpa, vader... så det kändes inte rätt att kasta in handduken efter halv-kört pass... 
Jag jag tok fram pannbenet och tänkte såhär; om jag börjar här nu då... från botten av övningslistan och jobbar mig uppåt... det låt på något sätt lite lättare...!?... på så sätt knapra jag mig lite "bak-fram"uppåt på listans 11 övningar. Bytade ut två övningar med ett par andra varianter för att undgå att stötta mig på axlarna. 
By the way; Stötvågbehandlingen ger även fina skönhetsfläckar i höstens trendyè färgscala; militärgrön, ockergul och kopparbrun! Bra där;)

1 kommentar: