söndag 7 augusti 2011

90 sek; Check!

Idag kunde jag höja vikterna mycket och dra flera set än vanligt. Kände mig övertygat om att det bara var att köra, så då gjorde jag det. Ville bli trött i musklerna... få träningsverk i rygg och bröst! Så då var det bara att kasta sig in i kalaset av rodd med hantlar, smal rodd 5 set a`10 rep, brett grep 6 set a`10 rep. Mera vikt också på Pec-dec`n, fast kände lite smärta i axeln när armen drogs bakom midjan av kroppen; korrigerade in vinkeln en aning och stoppade armarna i linje med midjan och då blev Bursa`n tyst. Sen kom armhävningarna... det var jättetungt, gick verkligen inget vidare! Frustrerad, pipande och brummande kände jag hur armarna liksom inte ville lyfte ”…lyft upp överkroppen med armarna då för hel**te, kan väl inte vara så svårt!” ... det funkade liksom inte… jag åkta upp och ner vid golvet där ett antal gånger, fast det kändes 1) konstigt och 2) löjligt. Kanske för alla rodden innan…? Nog om det! Sen kördes ryggresningar, fotsaxning,  fällkniven och avslutningsvis; plankan!! Dagens stordåd kan tryggt sägas vara att jag äntligen fixade att köra en planka på 90 sekunder! Så check på den:) Nästa två plankor blev 60 sek*2. Men det det ska bli en förbättring på det vid nästa pass;)

5 kommentarer:

  1. Härligt, grymt jobbat! Tror allt du var lite trött när det var daxs för armhävningarna, kommer ta sig ska du se ;) :D

    SvaraRadera
  2. Emma;
    :):) ... sitter Typ och väntar på att träningsverken ska dyka upp!!! Känner enbart lite i bröstet nu, hoppas det kommer mera utöver dagen och morgondagen!

    Matilda;
    :):):)

    SvaraRadera
  3. Hihi du är sp rolig! Bra kämpat, härligt det är med såna dagar!

    SvaraRadera
  4. Madde; Tack:) Kul att klara mera planka, för den är något av det jobbigaste jag vet; skunderna känns fyra gånger så lååånga som normalt, liksom;)

    SvaraRadera