måndag 22 augusti 2011

"Kakel-pass"

Imorse kördes ben, rumpa och vader in kaklet! 1 timma benstyrka. 
70% av övningarna belastas som förut, då tyngden från vikterna isoleras på en muskelgrupp. Kör här med vikter jag upplever tunga. 
30% av övningarna körs under behandlings och läkningsperioden enbart med egna kroppsvikten, då jag under denna period inte kan bära vikt på axlar, armar eller i händernaAvsaknaden av extra vikters belastning vägs upp med; 
1. Väldigt långsam koncentrisk rörelse. 
2. Tre-fyradubbla antalet repetitioner per set. Vilket innebär att i princip repetera rörelsen tills låren fylls av mjölksyra och det helt enkelt tar stopp! - Går fint att göra det utan vikter fast med repetitioner i hand, jag lovar!;)

Efter jobbet ikväll 45 minuter konditions-träning med 60-65% maxpuls. På ett unifär vad benen hade igen att ge efter morgonens "kakel-pass"... 

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Jag beundrar hur du lyckas ta det här med skadan på ett så positivt sätt, och verkligen göra det bästa av situationen!!

    SvaraRadera
  2. Ända in i kaaaaklet...!! x) sånna pass är najs, tycker dock det är så sjukt jobbigt med massor av reps svider på ett så jobbigt sätt! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  3. Övningar med kroppsvikten kan vara nog så jobbiga. Låter som att du fick till ett riktigt bra pass trots skadan. Det här går ju galant! =)

    SvaraRadera
  4. Gött jobbat!!! :) Du är så duktig trots skadan

    SvaraRadera
  5. Tusen tack alla mina fina Team' isar! Jag känner mig stollt av att få vara en del i våran Team!
    Vi ska alla tillsammans kämpa oss till målstrecket. Starkare än Toget! Starkare än Superman! We are Team Pure Fitness:);)
    Bästa kramen till er alla från mig.

    SvaraRadera