torsdag 18 augusti 2011

Så trött…

Så fruktonsvärt trött på dagarna efter dessa behandlingarna… i kroppen… sår i ögonen… dimmande trött och lite känslig... 
Jag äter gott, riktigt gott, sju mål per dag är vad jag äter... sköter min kost! 
Jag sover inte så tillräckligt. Finns stort förbättringspotential på denna punkt! Skulle behöva åtta timmar sömn per natt, oftast blir det endast 5... pga. orsak 1,2,3 osv... finns många ursäkter bakom missad sömn, liksom... för ordet "tråkigt" finns inte i mitt vokabulär... utan hur hinna med att göra allt jag vill göra, och det är ju kvällarna som finns att ta av för alla dessa saker i det mångfacetterade underbara Livet;)
Näring, sömn och vila; grundstenarna för hur bra kroppens läkande processar fungerar, det är A & O, så kroppen får överskudd att läka!
Tillräckligt näring, sömn och vila; väldigt viktigt nu när behandlingen triggat igång inflammationen för fullt och immunförsvarets soldater ska vinna i krigszonen och läka ihop min Bursa! 
Känner att kroppen och viljan säger olika saker, så jag måste ta en vända inom mentala funderings-boxen... strukturera, skapa regler och rutiner för denna period och sen följa dem. Ta fram en "Dags-navigator; en plan  över vilka element och aktiviteter som ska finnas med under dagarna. Hur dagarna framåt ska se få se ut, också för att begränsa bort det som inte ska få finnas med under dessa dagarna. Allt för att säkerställa kroppens behov under behandlingsperioden och läkningsperioden. Allt för att säkerställa optimal läkning av min kära Bursa nu.

2 kommentarer:

  1. Upplagd av Em Eriksson den 19 augusti 2011 09:11:
    Ja vila är nog väldigt väsentligt, alltså tillräckligt med sömn om din kropp ska läka!
    Hoppas den läkar snabbt!

    SvaraRadera