onsdag 10 augusti 2011

"Animal Kingdom"

Rulltext: ”…OJ… har det redan gått 1.52 timma…!?”
Filmen; Filmens titel är berättigat! Handlar främst om de olika relationerna och hierarkin mellan karaktärerna. Hur de olika ganska integritetsstarka personerna beter sig emot varandra och händelser som uppstår i denna mix av personligheter. 
Skådespelare: Starka och väldigt kontrastfyllda olika karaktärer. Gemensamt för dem var kanske att det var svårt att läsa av vad de faktiskt tänkte eller hade för sig. Fast i olik grad för de olika karaktärerna.
Min film-upplevelse: Oförutsägbar! En "ongoing process" av att bli förvånad, överraskad och behöva tänka om och sen blev jag överraskad ändå... typ hela tiden...
Ord: ”……”, ”OJ!” ”…andas iiin…” ”…andas uuut…"

2 kommentarer:

  1. oj snacka om olika uppfattning! jag utser den till den sämsta filmen jag sett i år- det hände inte ett skit, bara tragiskt dålig storya och en massa ältande. Ingen känsla för nån karaktär, kunde knappt skilja på bröderna och stängde av innan den var slut! haha! tyckte den var förutsägbar och riktigt tråkig!

    SvaraRadera
  2. Emelie;
    He-he;) Jag tycker att filmen är annorlunda... inte det typiska uppsättet av olika typ fas som de flesta filmar brukar innehålla. Det fanns ingen story utan enskilda händelser som ramlade på varandra, det ena förde till det andra pga. denna sammansättningar av karaktärer. Det var nu social-psykologin i spelet som fångade mig på något sätt. Jag hade ingen gilla-känsla för någon ut av karaktärerna, utan en all-in-all obehaglig film. Trotts detta fångade händelserna min uppmärksamhet.

    SvaraRadera