onsdag 10 augusti 2011

Cross & Lårstyrka

2 pass idag. På förmiddagen intervaller på Crosstrainer-maskinTok mig genom 12 intervaller, där en intervall bestod av 4 minuter full gas tempo + 2 minuter lugnt tempo. Jag hann precis att klämma in den sista intervallen innan kroppen var pumpad för energi. Kröp sen bokstavligen in i omklädnings- rummet och fick i mig behövlig och efterlängtad återhämtningsenergi. Åkte en sväng förbi Fotografiska museet för att kolla in fotoutställningen innan jag satta fart på skutan hemåt. Väl hemma var jag snäll emot kroppen och gav den en dubbel power-nap på 40 minuters; sov jättegott och djupt... mest sannolikt som en sten i alla dessa minuter, vaknade strax innan klockan satte igång sitt spektakel. Kände mig riktigt pigg! Upp och ut iväg till gymmet, här ska köras framsida och baksida lår. Låren kände gott av det tidigare intervallpasset och meddelade detta med snabbt som ögat sätta igång mjölksyraproduktion. Bra kvitto på tidigare intervallpass! 

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Låter som en skön dag dessutom =)

    SvaraRadera
  2. Emma; :)
    Blev ett riktigt kvällspass igår med benstyrkan, var ensam i gymmet, så det var bara att sprätta omkring som en känguru mellan maskinerna;)

    SvaraRadera
  3. cross-passet lät ju helt galet!!

    SvaraRadera
  4. Emelie;
    He-he! "Crazy means good";)

    SvaraRadera