onsdag 3 augusti 2011

Hemmamysdagen

Tumme upp för Vilodagen, den träningsfria dagen. En helt oanvänd ledig dag. Då jag vaknade imorse kände jag hur hjärnan spottade ut en massa "Vill-göra aktiviteter"... för att få översikt över allt detta, lite ordning samt rangordning skrev jag alla ner i en lista! En ”Vilodag” på en semesterdag kan ju snabbt bli en ”Allting-dag” där allt ska ske och hinnas med och plötsligt är det ingen vilodag längre... Men så vill jag inte ha det idag. Fötter, fotblad och tår behöver helt vila ibland. Syftet med vilodagarna är att komma åt just "VILAN"... har ju semester och kan köra vilan fullt ut och hela vägen till ende. Designa sin dag;) Valde två saker från listan; 1) Fixa & ordna hemma:) 2) Sola & läsa precis det jag vill idet jag går till min stora välfyllda bokhylla:) Dvs. Ordning & reda och energipåfyllning, precis som en vilodag kan vara;) Tumme upp!

4 kommentarer:

  1. Precis så ska det vara!! Hoppas du hade Em toppen dag o är full av energi!

    SvaraRadera
  2. Emma;
    Listor är bra grejer:)

    Petra;
    :) Härligt för fotbladen och fötterna. De gillade att få slappa:) De blev SÅ glada:)

    Madde;
    :) Fick även sol-ladda i 2 timmar och lyssna på P1`s "Sommarpratarna". Mmm, helt topp!

    SvaraRadera