måndag 10 oktober 2011

En lukt av söndag...

Powervila ”all day long”! 
En söndag att ta och känna på. 
Fylla dagen med JA-aktiviteter.
Ingredienser; vid åtta satts igång rutinaktiviteter som tvätta kläder och steka upp allt kött till kommande veckas matlådor. När det var klart låg hela dagen öppen, jag fyllde den med att
teckna & illustrera, lyssna på musik (norska  musikgruppen Röyksopp), läsa bok, njuta lukten av en fantastisk ny godluktande vaniljkryddig luktljus som dessutom har en stämningsfull Barock-illustration på förpackningen (!) glädjade båda mitt öga och luktsans. 
Det är vad jag kaller Vilodag. 



2 kommentarer:

  1. Myyys! Levande ljus i höstmörkret gör vilodagen ännu mer vilande ;) Gillar ditt utryck "powervila" :D

    SvaraRadera
  2. Emma;
    Åja, så mysigt:)
    :)... tydigen blev der väldigt mycket vaniljkrydder i lägenheten igår/natt... även i maskinrodden imorse kände jag förvånat hur mitt hår luktade väldigt mycket vanilj he-he...

    SvaraRadera