fredag 7 oktober 2011

Karmacoma!

Till ljudet av musikbandet ”Massive Attack”, X antal ”Replay`s” av låta ”Karmacoma”, fullt volym-ös pulserade denna morgon igång… till dessa rytmer rullade kroppen efter musikens rytmer… 100% UNDERBART! 
60 minuter Morgonkardio med stort ”M”; gillar`t, älskar`et! Idag behövde jag extra variation, efter 20 min Cross-trainer varvades 4 set mellan 5 min cykel-interval och 5 min rodd-maskin. Fick återhämta axlar och rygg mellan varje 1000 m rodd. Denna variationen mellan maskiner gav en lättare tränings-känsla. Sammanlagd rodde jag in mina 4 km.

Kunde nästan inte vänta till att tidpunkten denna dag tickade in tidpunkten 15.30; då jag "OFF to go" till gymmet för mitt kära Axel-pass. Buddha-House Anders var där och koordinerade mig i de svåra övningarna! HALLELUJA och det nöp i musklerna då jag fick in de rätta vinklerna, oj vad skönt att känna grym kontakt och få ordentligt pump; vilket verkligen var ett tag sen jag känt i axelmusklerna; UNDERBART!!!

Mina ”Massive Attack” låt-favoriter;
Risingson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar