torsdag 27 oktober 2011

Ooops… & hemgjort glass

Det var då väldigt så mycket som skulle göras den här dagen då… det är ju dessutom hunnit blivit en ny dag redan... ooops då...! 
Efter jobb och träningspass och hit och dit, upp oc ner och fram och tillbaka… på et unifär så… så kom jag omsider hem klockan 21.20! Kört ihop sig lite med måltiderna så andra mellanmålet och middagen kom lite som "pärlar på en snor" då jag "ramlade" in dörren här hemma, hungrig och törstig som en ökenkamel... När måltiderna numera hamnat innanför kroppen var det "dags" att sätta fingrarna i fika-förarbetet som jag ansvarar för inför jobbfikat imorrn. Mitt namn står på fikalistan den 27 oktober, det är imorrn, jag måste LAGA fika NU. 
Även om dagerna är överfulla av aktiviteter så skulle det inte kännas bra i mitt samvete att "köpa mig ut av situationen" genom att hasta ner till konditoriet efter köpkaka. 
Jag vill laga fikat själv! Trevligt att ge nåt till dom andra i arbetesgruppen och nu har chefen bestämt att vi ska arrangera fika varje vecka och nu är det min tur på fikalistan och det är klart som bärget att jag ska röra ihop fikat själv! Som en liten present till dom andra (omtanke, tid spenderat, tid lagt åt sidan, prioriterat att skapa något de andra kan njuta av). Fast jag bjuder inte på socker, det får dom inte, tycker det är mycket som är dåligt med socker. Jag gjorde en fet fika istället:) Det blir "Annelises hemgjorda glass"... med banan, lite kanel (givetvis!!), massor av vispad grädde, massor med cacao-mörk och vit choklad samt valnötter. Lämnade några glass-bäger utan nötter för   en de med nöt-allergi. 
Next; "deep dive" in i sömnen! Sova NU.com... typ, snabbt som ögat, zzz…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar