söndag 16 oktober 2011

Solig vilodagsmorgon

På ballkongen
Mina tankar, mitt hjärta önskar inte denna vilodag riktigt välkommen… ”Huvudet” vill och känner för att rörelse idag, fast är lite osäker på vad kroppen vill - kroppen känns rastlös och distanserat.

Har i alla fall beordrat tankarna att ta med båda huvud och kropp till tvättstugan och hand i hand med städning här hemma och storhandling inför veckan vill jag att rutinuppgifterna ska vara avklarade klockan 12.00.
Behöver knipsa foton till mitt "nya" körkort. Blev bestulen min plånbok för ett tag sen och där inuti låg det kort av varierat innehåll. Nu måste jag tvinga iväg migsjälv till någon fotoautomat som enligt källor ska finnas ”överallt”… ?... Börjar jakten på automat på första och bästa köpcenter och hoppas att automatboxerna inte rör på sig utan står still och att jakthistorien ändar där...

...för sen har jag bestämt att ”The Main meal of the day” ska bli Mys-teckning med Skiss-sås och "Dessert" blir en Skön-promenad i vackra höstdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar