lördag 22 oktober 2011

Benpass, Ballanskuddar & Kanel

Ben och vader på schemat. Mina starkaste muskler. Favoritmuskler! 
Styrkövningarna var utfallssteg, benspark, bakåtspark, lårcurl, stående vadpress, sittande vadpress, bollinrullning. 
Sen kardioträning på Cross-trainer`n, 15 minuter ganska lugnt för att rulla igång benens rörelser efter "kramptagen" vid apparaterna, nästa 15 minuter fick mera motstånd, sen 30 minuter 1 minuts intervaller ( 1 min hårt/ 1 min lugnt) och här förbrukades resterande energi som fantes kvar i min kropp för att säga så, rakt in i kakelväggen "we go"! Frukostdrycken smakade ljuvligt, och nästan som glass-milkshake;)... iallafall bättre än nånsin just idag!

Åkte jag förbi Casall för att investera i ballanskuddar och stretchband för mitt fotballans-träningspass som jag gör två gångar per vecka. Vill ha egna grejer för att få flyt i träningen, har märkt att träningscentern har enbart en ballansbräda och dessutom så är de populära och ofta upptagna och gillar göra övningarna i den ordning som är planerat för då kan träningen flyta på som den ska och göras ordentligt som den är planerad, viktigt. Jag tycker att ballanskuddar är mera flexibelt och behagligt att använda än ballansbrädor, för att svårighetsgraden kan justeras genom att pumpa i mera eller mindre luft i kuddorna. Sen är det givet lite extra att slepa på fram och tillbaks till gymmet/ jobbet osv fast det får jag ta! Det är faktiskt bara att plocka fram den större ryggsäcken och packa ner alla grejerna neri där och ta med till träningen, så enkelt!!:) 

Jag älskar kryddor och särskillt kanel. Lägger kanel på allt ja kan; gröt, kesella, kezo och i kryddigt te. På butiken "Indiska" har de supergoda smaktillsatta te och kaffe. Mycket lukt, mycket smak, mycket materie; jag gillar det!
Har under senaste veckan varit sugen på just det kaffet som är smaksatt med hasselnötter, den är himmelsk god! Fast jag tror det är ganska mycket nötter i kaffet vilket funderar på om är en "gömd energikälla", personalen hade ingen information angående den mängd hasselnöttar som fanns tillsatt i kaffet. Jag behöver ha stenkoll på näringsintaget så efter avvägning fram och tillbaks inuti mitt huvud bestämde jag att hoppa hasselnötkaffet och heller köpa dessa goda grejerna; Cardamom coffee (100% arabiska bönor, smaktillsätter med kardemumma), Yogi te (kanel, ingefära, kryddnejlikor, kardemumma, svartpeppar) och Chai te (svart te,  naturlig kanelarom, hel kanel, rosenblad, apelsinskal).
Var så utopisk sugen på dessa kryddor och kanel, kanel OCH; KANEL att jag hunnit hälla i mig 3 stora koppar med Yogi te. 

4 kommentarer:

  1. Skulle oxå vilja ha den känslan på mina benpass. Hatar att köra ben men det är väll för att jag är sååå jäkla svaag i mina små benstumpar :-)

    Ha en fin lörda kväll!!

    SvaraRadera
  2. Madde;
    Men då är du ju på god väg; du "vill" och det är det endaste som behövs; du vill därför ska du känna så:) Hitta någon grym musik som du gillar extremt mycket och spela den enbart under benpasset, så att du börjar längta till de stunderna - då kommer du associera positivt till dessa pass.
    Ha en riktig skön lördagkväll:)

    SvaraRadera
  3. Härlig inställning du har i träningen, kööör hårt! :) Tror dock du inte behöver jaga kalorier i just te nu när du inte deffar... ;) Det där Yogi tet låter ynderbart!! :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket gott! Älskar också kryddor som kanel och kardemumma. Perfekt att ladda upp med goda tesorter inför dieten. =) Ha en underbar kommande vecka! Kram

    SvaraRadera