lördag 12 januari 2013

Vägvalet & Tacksamhet

Jag har sedan en tid tillbaks känt att jag står i ett sånn där stort och lite jobbigt vägval... valet mellan att leva "all in" livsstilen som athletic-fitness atlet eller ge mig mera hän åt mitt professionella liv som grafiker, illustratör och konstnär. Båda valen är två "tungviktare"! Träning är för mig lika självklart som att borsta tänderna, jag älskar verkligen att TRÄNA hårt och kan inte se för mig ett liv utan att träna just hårt!! 
Att förbereda sig till att kunna TÄVLA i Athletic-Fitness kräver "all in" på alla plan- det handlar om att vara  trogen en hel livsstil, som att vägledas efter en "Fitness-bibel" fast med många vägar till Rom! 
Att designa och forma kroppen kräver full insats och hängivelse... kroppen är inte med på "vad som helst" utan den är lite "konservativ" i sin läggning och sitt "grundtänk" och ändrar inte gärna på sig i "onödan" ha-ha....  ett "All-in livsmönsterprojekt" där mat, rutiner, träning, återhämtning, sömn och 100% i tävlingsförberedelser upptill 6 månader innan tävlingsdatum. Och givetvis är total övertygelse och kärlek till tävlingsmålet en del av recepten.
Efter dialoger fram och tillbaks med migsjälv, så känner jag just nu att min kärlek är starkare för min design-mission jämförd med att tävla i athletic fitness. Och vad jag känner om ett-två år kan bara framtiden visa. Just nu vill jag bara fortsätta älska att träna, äta hälsosamt och så småningom galoppera fram en intressant tid på 3 km snabbdistans:)



Jag är tacksam för alla intressanta och kunskapsrika pass med Purefitness teamcoach Madde, för roliga träningspass, råd, träningsspecifik kunskap och hälsosamma goda kostrådsprogram! Många har fått njuta av min nya kockkonst:) 
Tacksam för alla grymt begåvade atleter jag fått träffa i Purefitness teamet; motiverade, kunskapsrika och inspirerande personer som jag i fortsättningen kommer att inspireras av på bloggarna här i "cyberspace"!!:):)

4 kommentarer:

  1. Tack för den här tiden!

    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jätte tråkigt för oss men kanske det bästa för dej. Följer all din härliga energi här på bloggen istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh... det var fint sagt- jag blev blöt i ögat och värm i mitt hjärta!! Jag är fast besökare och "fan" av din coola och fancy blogg:)

      Radera