fredag 4 januari 2013

Återhämtning på roddmaskin

Med en kropp full av träningsverk precis överallt, stel som bara den i skuldermuskulaturen och övre rygg, blev jag tvungen att köra ett återhämtningspass idag.
Provade ändå att åtminstone jogga lite i början... men; "HEJ; NEJ!" sa benen... och kroppen i övrigt kändes tung som en elefant så jag insåg så småningom att den bästa träningen idag var att mjuka upp axlar och skuldror.
Upp i roddmaskinen och fokus på kontakt mellan skulderbladen.Vid 2000 meter lugn roing hade stelheten sluppit en hel del i skuldrarna så jag fortsatte resterande 3000 meter med att varva mellan långsamma och snabba 100 meter. Avslutade med fyra set crunch för magen och stretching av nacke skulder och rygg. 
Körde även ett varv i basstan... och tycker inte alls att bassta är skönt så jag gjorde verkligen denna insats som ett sista ledd i att få bukt med mina stela skuldror. Återhämntningspaketet känns vällyckat då nacke och skuldror mår mycket bättre:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar