torsdag 3 januari 2013

Crossfit

Under perioden då jag gjorde en satsning inom 5-km distanslöpning var crossfitpasset en stående rutin varje måndag morgon. Med söndag som vilodag och trumfkort blev måndagens crossfitpass tillsammans med min tränare veckans höjdpunkt! Otroligt motiverande att plocka sekunder och otroligt peppande att börja veckan med en kanonstart och just känslan av utveckling och förbättring.

Imorse plockade jag fram mina crossfit pass från "minneslådorna". Crossfitpasset jag kommer att köra ett tag framöver består av 1000 m löpning löpband, hopp låg stepbräda, hopp hög stepbräda, hinderlöypa över gymsalgolv med vikt, utfallssteg över gymsalgolv, burpees, knäböj med fri stång, frivändning, 1000 meter. Viktigt är att bara köra, helst ingen som helst form för paus, utan ligga och pressa allt man kan hela tiden. Jobba på och vänje kroppen att träna vidare med en massa mjölksyra, träna på uthållighet, smärttåligheten och styrkan.

Tickade in tiden 38 minuter på dagens pass. Nu finns en siffra att jobba med vilket känns inspirerande.
Avslutade sen med att köra slut på magmusklerna. Det krävdes 180 reps bestående av russian twist med kettlebell, benlyft på bänk och crunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar