måndag 21 maj 2012

Nytt delmål: 3 km sub 10 min

Har kommit fram till ett riktigt taggande, triggande och motiverande delmål! Delmålet är att springa 3 km på under 10 minuter. Målet har inget datum... än!;) Min " nya mentala investerade" filosofi är att det får ta den tid det tar, jag måste nämligen också träna på min tålmodighet vad gäller att "vänta på kroppen", hjärnan vill mera än vad kroppen hinner återhämnta sig till att hänga med i svängarna. Men jag kommer att göra en utvecklingsplan med delmål och mål:)

 Idag kördes första 3 km maxpass och första 3-km tiden kan noteras i resultatslistan. Kan publicera lite tider när jag kommit lite mera igång med dethär med löpning igen;) Som vanligt 15 min joggande uppvärmning och 15 minuter nervarvning som jag kände för att göra på cykel. Jag är noggrann med "värma upp & varva ner aktiviteter" nu, givetvis för att effektivt driva slaggprodukt ur kroppen fast också i skadeförebyggande syfte.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat och vilket härligt galet mål!! 3 km på 10 minuter DET är ett rejält mål det! Jag klarar precis 3 km på 15 minuter och då är jag död sen. Hejja, hejja..! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Tack Emma;):) Känner mig väldigt laddad och taggad över att definierat detta målet! Känns bara himla kul och motiverande at tänka på detta målet, och vad det innebär för kroppslig utvecklingsbana att plocka "sub 10 minuter" på 3 km.

      Radera