söndag 20 maj 2012

Gillar explosiv & snabb

Jag jättegillar känslan av att kroppen är explosiv, snabb och stark. Jag rakt av älskar den känslan! Jag tycker dessa egenskaper är häftiga och superkul att träna på. Imorse drog jag på mig löpskorna och körde 100 meter sprint-intervaller på löpband med 5% lutning. På 30 minuter hann jag med 21 stycken 100-meter sträckor, 30-60 sekunder paus mellan sprintarna.
Träningskänsla kan beskrivas med ett enda ord: LOVE!;)

Löpband är bra för att köra i en jämn "backe" och framförallt mjukt underlag. Har tidigare känt vad asfalt gör för fötterna så det felet gör jag inte om, utan löpband eller mjukt underlag i någon backa i skogen.

... hur var det nu... denna häftig känsla av att vänta in start-skuddet vid startlinjen...? känna hur hjärtat bankar båda innanför och utanför kropp och knopp... inväntande på ljudet av.... "BAAANG" kroppens reaktionsförmåga svarar på ljudet; svarar med snabba steg, bra flyt, framåt, tiden blir plötsligt som tydlig materie, alla sekunder har betydelse, alla detaljer. Känslan i kroppen... vad kan jämföras med grymt flyt i ett löpsteg och starka lungor med en stabil andning trots ansträngning... ha-ha... grymmaste känslan!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar