torsdag 3 maj 2012

30 minutsberget & 45 min upptempo

Reflektion nummer 1; undrar var denna lätthet jag känner i kroppen nu för tiden kommer ifrån... jag känner mig iallafall lätt, fast att jag inte är det så att säga ha-ha... ;)

Men, nu från reflektion till fakta! Dagens aktiva löpningstid fördelades över 90 minuter på dethär sättet; Första del av löppasset bestod av 30 minuters bergbestigning. 15 minuter stigande lutning och 15 minuter sjunkande lutning, samma lutningsgradering båda uppåt och sen neråt. Valde ett tempo som kändes lätt och körde 15 minuter med att öka lutning för varje 30 sekund. Helt sjukt jobbigt då jag var på "toppen av berget", svetten bokstavligen sprutade och lungorna pep; FAAAST kände mig grymt stark (undrar varför för jag har inte tränat ihjäl mig den senaste månaden precis!) kände kroppen var fylld med energi, inget i världen kunde stoppa mig från att komma över detta branta 30-minuters berget! "Kom igen nu, upp över berget; lätt kropp-lätt-lätt-lätt". Grymt hög puls i hela 10 minuter då jag var på "topp-lutningen sista del innan toppen och första del ner från toppen", vore kul med en pulsklocka här, för här låg jag och maxade.
Andra del av löppasset var 15 minuter tempolöpning, där jag ökade tempot varje 30 sekund. Samma här, kände en grymt bra flyt och hade massor av tempo i kroppen. Sen blev det en paus. Men det var mera krut i denna kropp idag. Det fick bli en Tredje del på löppasset med 30 minuter tempolöpning, varav ökning varje minut.

Reflektion nummer 2; känns ju nästan som kroppen är inne i någon typ av oplanerad formtoppning (som hjärnan inte varit delaktig i), fast att jag verkligen inte har löptränat något seriöst alls under det senaste året. Tycker kroppen har för sig lite konstiga saker ibland... Fast; häftig känsla, tackar och tar emot... och dessutom jag erkänner att det är en efterlängtat känsla;) Älskar ju löpning och att vara i kanonbra löpform!!

Hasta La Vista!
I will be Back;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar