onsdag 2 maj 2012

15-min löpserier

Dagens 45 minuters löpningspass bestod av tre 15- minuts löpserier. Varje 15 minutspaket bestod av två moment; först 5 minuter med tempoökning en gång i minuten, sen 10 minuter lutning varav första 5 minuterna klättra uppåt med en stigande lutning varje minut för sen 5 minuter långsamt reducera lutning varje minut tillbaks till 1% utgångsläge.
Varje serie börjar med 5 minuter ökning av tempot, vilket innebär att ansträngningsgraden i passet ökar vid varje serie.
Första serien gick fint, den andre med, i den tredje fick jag jobba ordentligt. Jag körde på att båda öka och sänka lutningsgraden likadan, kände att jag plockade ur flera extra konditionspoäng då jag blev liggande och pressa även på vägen "ner" från toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar