fredag 15 juni 2012

Vilodag & underbart

Det finns dagar som överträffar andra dagar. Idag har varit en sånn dag! Och min själ är nu fylld med kärlek!
Först ett berörande djupt samtal med en jättefin arbeteskollega och vän. Sen kom flera värma samtal med underbara arbeteskollegvänner. Jag blir rörd och lycklig av samtal där jag verkligen får "möta" personlighetens kärna i en annan person. Där det blir lite "avskalat". Då jag får ett inblick i den andras "unikhet". "Där" vi någonstans mötts på riktigt. För mig handlar det om förtroende, integritet, öppenhet. För mig kan en vänskaplig relation skapas blixtsnabbt, det handlar om kemi, magkänsla, här och nu. Det handlar inte om att behöva veta den andras livshistoria och alla detaljer hit och dit.
Efter jobbet fortsatte lyckan; möte med en fantastisk och klok vän som alltid inspirerar mig till nya ideèr. Vackra blommor från min kära mor och far som väntade på mig hemma vid entredörren...! Härlig fisksoppa i gräddsås och söta jordgubbar från kärleken!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag! Du har verkligen fångat den fina dagen och verkligen sett den - det är en konst i sig! :)

    SvaraRadera