fredag 8 juni 2012

Fitness-Mallan och jag

Fitness-Mallan (Malin Larsson)
Såg fram till att träffa team-kompisar i gymmet idag. Tuffa och coola Malin är så stark att hon fick 12-kg vikterna i hantelcurl att se ut som ett par "disktrasor"! Det var upp och ner och upp och ner med dessa 12-kg vikter... som den självklaraste sak i världen! Malin; du är ju helt gryyym!!

Själv körde jag veckans 3 km maxning och styrka för axlar. 15 min uppvärmning för sen 3km maxning.
7 axlelövningar i multikabel-maskin, på bänk och pilatesboll med hantlar.
Träningskänsla: Löpningen kändes på något sätt mer "behaglig" idag jämförd med senast vecka, trots lite högre tempo denna veckan. Tror att kroppen har börjat acceptera och ge efter att nu ska det också springas lite igen;) Fast med fokus på explosivite genom kortdistans och korta intervaller. Jag gillar snabbt och det känns riktigt kul!
I axelstyrkan las på lite mera belastning i några utav övningarna.

4 kommentarer:

  1. Låter och ser ut som ni båda fick till bra pass! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Vi rockade på bra i gymmet:)!

      Radera
  2. Ha, ha tack Annelise:) Känns gott i kroppen idag;) Ha en fortsatt trevlig helg, kanske vi ses på Ahlströms trofén:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :):) Ja! Varje gång jag tittade på dig så lyftade du tunga grejer ha-ha... sånnt blir det härlig träningsvärk av! Grymt jobbat!

      Radera