torsdag 21 juni 2012

"Jisses! Hej ben!";)

"Jisses, alltså!!" Ikväll fixades grymmaste benpasset! Kroppen ställde upp på allt och var grym rakt genom hela passet! Lastade successivt på mera viktplattor och till sist blev det PB i båda knäböj med fri stång och marklyft.  Körde lite olika antal reps. Med lättare vikterna låg jag på 10 reps. Sen när vikterna steg så blev det 8 reps, 6 reps. På högsta vikterna, 50 kg och 60 kg, kördes 3 reps. Sista höjningen blev 60 kg och där fick jag lite hjälp. Min PB i knäböj fri stång är nu 50 kg.  Marklyft har jag haft mycket stor respekt for och kört lättare vikter med fokus på lår och rumpmuskulatur. Idag arbetade jag på tekniken och med den kom tryggheten och tydligen lite flera viktplattor;) Min PB i marklyft blev idag 70 kg. 
Känner mig extremt taggad och ser framemot nästa benpass, då tyngra vikter upp och (gärna) nya PB`s! En aning stolt nu;) "High Five!" 
Träningskänsla: Ååååå:):):) galet roooooooooligt!!!! Fokuserat och bestämt känsla i kroppen och det kändes som jag kunde löfte vad som helst! Så häftigt att känna så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar