onsdag 20 juni 2012

"Slow-motion"

Idet jag placerade min vänster stortå på löpbandet så kände jag det.... ett direkt och totalt odiskuterbart "meddelande" "sköt fram" från typ stortån och upp genom hela kroppen till medvetandet! Snabbt som blixten! Ett enkelt budskap utan tolkningsmöjligheter! Glasklart! Det lät unifär såhär; "VILA NU; TACK!!!" Så... som en konsekvens kan känslan i passet på ett lika enkelt sätt sammanfattas såhär; sirapsegt "everything"! Som om kroppen befann sig i "Slow-motion"; "Hejsan - jag heter Kroppen och jag är inte hemma just nu (prova igen imorrn)!"
Jag lyssnade på vad kroppen faktisk frågade om och behövde; en aktiv vilodag! Gav kroppen ett 30 minuters lätt jogg/cykel återhämntningspass. Ett pass som ökar blodcirkulation och snabbar på återhämntningsprocesserna:)
... visst, det är klart jag ville "ta i", men tog tag i min känsla och tillåt den att stilla "passera". Bra där... att lyssna hellre och inte fortsätta pressa kroppen (vilket jag tenderar göra, fast prover att lära mig att inte göra;) SÅ; 10 poäng till mig "I can feel the message!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar