lördag 11 juni 2011

”White Chalk” & 1440

”White Chalk” (Vit kalk). 3.07 minuter auditiv njutning. Nyckelord är PJ Harvey! The Queen of Voice. The Master of emotional lyrics. ”… say no more, liksom.” -Denna kvinna har en handfull bedövande vackra låtar! Så paralyserande genuint underbara att jag bokstavligen behöver sätta mig rakt ner och enbart lyssna.

Vid spegeln i morse ramlade två grejer ner i mitt medvetande: 1.”Jag är kritvit!!”, 2. ”Jag behöver motion”! Då hostan fortfarande spökar blev det att gå på åtgärd för punkt 1; den vita faktorn.

Intill för två år sen skydde jag solen som pesten. Helt plötsligt och över en natt, som en av de mest givna saker i världen, behövde jag åka ner till stranden och sola…! -Fascineras över ”moments” där jag registrerar att min uppfattning eller syn på något utvecklats eller rakt av ändrast sig;) Lite ”aha” och ”surprise” känsla över det;)

Resultatet från dagens solpass blev 1440 sekunder med D-vitamin och troligen samma antal; spelningar av “White Chalk”, ml. svett, fräknar, registrerade "komma" i boken, leenden samt Boosting av stämningsläget;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar