onsdag 8 juni 2011

Oxen Fabian

Muuu!! Nu är jag, ägaren av denna kroppen, akuttrött på hostläget… ”sirapläget”. Jag har akutbehov för rörelse…eller åtminstone en promenad…. flytta nåt skrot! ….plocka sekunder…och allt det.

För 1 dygn sen tog ”Hostan” över härförandet i halsens såra slagmark. Hostan har med hård hand och intensiv uthallighet ledad sina bakteriekrigare i kriget emot mina immunförsvarare. Inatt krigades det i luftrören. Hostan lyckades hindra nattsömnen för kroppen genom repetitiva hostkrampattacker.

Fast under dagen har kroppen fått ordentligt överläge. Det är dags för ”Hostan” att ge upp kampen emot mitt immunförsvar. Läge för Hostan att lägga in årorna - acceptera att kampen är förlorat: Hostbakterien i allians med förkylningshären har mött sin överkvinna; min kropp! ”Hej då Hostan & Co-hoppas vi aldrig ses igen!”

Nu ska jag, precis som oxen Fabian, sätta mig under ett tre och lukta på blommorna:)

4 kommentarer:

  1. Ja visst blev det bra :)

    Bra att kroppen tar över ;) Hostan gräver vi ner och den ska aldrig grävas upp igen ;)

    Ha en bra kväll!!!

    SvaraRadera
  2. hi-hi-hi..ja, precis! Vi lägger pressar nerlite asfalt över också, så att Hostan blir död och begravet för alltid!;)

    The body - The machine;)

    Ha den bästa kvällen "ever";) !!

    SvaraRadera
  3. Aaa har oxå världens hosta. Hemskt är det! Konstigt att det alltid ska vara värst på natten oxå. Usch Inge roligt!! Hoppas det ör bättre nu!!

    SvaraRadera
  4. Stakkars oss:( Hoppas du är bättre också: vi på tro på "Cocillènen" - undrar hur snabbt det funkar, för jag känner det är dags att få en natts sömn snart!:( Känns som jag ska hosta hjärnan ur av ögonen....urgh...

    Det blir nog bakteriesamling i horisontalläget...så att det blir som ett stor simbassäng som ska ut...fast var blir det av det när man sitter i mera vertikala riktningar...måste ju ut av kroppen då också...hm...som blir kanske ihoptryck helt enkelt; för det känns ju så tycker jag.

    SvaraRadera