måndag 27 juni 2011

Efterdyningar!

Tanken med de två benpassen igår var att köra båda två passen i ett svep - köra rakt igenom som en stor, vild, ostyrig elefant; ”Ga-dommmmmm!” … helt så blev det inte, utan lite modifikationer där…! Efter alla backar och Mördarbacken på det var det inte mycket ”futt” i denhär kroppen längre… utan transformationen var ett faktum; elefanten hade blivit ett litet lam som nästan inte kunde ta mig hem…! För att ta mig ut av ”förlamelsen” och ladda upp inför nästa ”ben-akt”, behövdes ett ordentligt mål! Kort sagt hann jag använda alldeles för mycket tid här hemma innan jag fick stapplat tunga benen till gymmet. Det straffade sig! Jag hann enbart med halva passet innan stängningsdags.

Andra halva delen av benpasset kördes idag följt av ett inplanerat lugnt löppass. Började med ”resterna” från styrkepasset; flöt fint, stor spänst i upphoppen och det kändes roligt:) Sen var det att bränna av den lugna vändan på löpbandet. Opppsann!! Det kändes mycket andfådd och stelt från första steget. Trots ingen fart alls. Hög puls och riktigt ansträngt känsla hela vägen genom… kunde inte tillåta mig dra ner ända mera på hastigheten… det var ju redan lågt som det var, tyckte jag! Så jag kämpade undrade genom kilometerna enda till slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar