tisdag 21 juni 2011

"I have a Plan!"

Såg med längtan fram emot helgen: Att träffa min coach i Pure Fitness teamet, Madde. Att greppa om helhetsplanen i min kommande satsning, AF-helheten. Vi gick genom hela paketet av olika planer som ingår; greninriktad kost, greninriktade träningspass, periodisering, veckor och datum;) … fram emot första tävlingsdatum!;) Sen fick jag köra ett roligt ben/rumppass. Jag fick min premiär på Kettlebells med utfall över golvytan vilket innebar mycket ballans och koordination, två nya vadövningar, en ny variant av benpress samt en ny rumpövning. Fick sen ett härligt kvitto med två dagars träningsverk i rump och vadmuskler!

Under kommande månad blir det att fortsätta tung styrkträning för ben/rumpa. Fokus för överkroppen blir mera stabiliseringsstyrka och gradvis tillvänjning av belastning. Syftet är att uppnå en stabil muskelkonstruktionsgrund att börja bygga på från den 1 augusti:) Sen blir det också lite intervallande, backlöpning, kortare distanspass. Min samlade löpmängd beskärs dock från dagens med minst 50%. Så nu jäklar ska jag utmanas; ingen smyglöpning, enbart det som står i planen…;) Energin ska läggas i styrkpassen; det ska skapas volym i musklerna… inte brännas bort på löpvägen…;) Måste säga att det ska bli spännande… för jag är energisk; har mycket energi i kroppen som behöver typ användas! Hoppas jag inte blir helt crazy!! Den som lever får se;)

2 kommentarer:

  1. Låter som du kommer att ha samma "problem" som jag. Minska träningsmängden man är van vid. Jag tränar ingen kondition alls just nu. All fokus på att bygga upp. När det kliar i benen får man använda den energin till att träna hårt i gymmet istället. Det är skönt att ha coacher som man litar på, bara att följa planen. kör hårt tjejen! =)

    SvaraRadera
  2. Same challenge;) På jobbet idag kände jag det där "prickandet" i benen...och undrade lite på hur det skulle kännas efter ett tag när just idag är Dag 3 i nya träningsplanen...;) men som du säger; vi får nu möjlighet att lägga all energi på att lyfta på järn i gymmet:):):)

    SvaraRadera