torsdag 16 juni 2011

Klarsignalen & Sömnen

Först; Stor dag! Klarsignal från min naprapat att försiktigt påbörja stabilisering och styrka för rygg, armar (ingen axlar, än). Really Good News! Nu MÅSTE jag ha disciplinen att "skynda långsamt”, kontrollerat, vara lydhör/ agera på evt. smärtkänslor. ”Hela alltet” ska vänja sig till belastning, igen. Inflammationen ska försvinna till 100%. Jag ska fortsätta på min väg av styrka, byggande, uthållighet!

Sen; Dags att bryta ”5 timmars-nattsömn-skitvanan”!! 5 timmar funkar liksom inte…ALLS! Punkt! Färdigtestat! Sömn + 8 timmar = utvilad kropp & kopp. Prima! Då vet jag! ”8 it is!”

”Touch” av uthållighet i dag. Åtta övningar. 10 rep, 3 set. Press, Böj/ boll och ställning, Utfall, Spark, Upphopp/ viktstång, Burpee, Pilatesboll hit & dit. Känsla; "svullna ögon; lite trött, liksom...". Mera sömn, tack!

3 kommentarer:

  1. Ja skynda långsamt är viktigt. Och sömnen. Ja den är viktig. Jag behöver oxå 8 timmar sömn för att må bra.

    Ha en bra fredag!!! :)

    SvaraRadera
  2. Ooo sömnen är ju allt!! Behöver oxå myyycket sömn, tyvärr blir det inte så mycket av den varar:(

    Ta hand om dig o lyssna på din kropp!!

    SvaraRadera
  3. Tack för omtanken till er båda:) En ballans det där att lyssna till kroppen och eller lyssna till hjärnan. Ibland vill de olika;):

    SvaraRadera