söndag 8 januari 2012

Uppbyggnadens första axel/armpass

Har precis avklarat första genomkörning av uppbyggnadsperiodens första axel & armpass.

Började först med att köra genom mitt axel-stabiliseringsprogram sen tok jag mig genom övningarna i mitt sprudlande nya uppbyggnadspass.

Jag gillar att träna bestämde muskelgrupper i taget, några få närliggande muskler per dag. Så att musklerna ska hinna återhämta sig ordentligt mellan passen och alltid vara redo inför ett nytt träningspass:)

Jag har tre olika stabiliserings och ballanspass som tar hand om små viktiga muskler och min kropps "svaga länk" som behöver starkas upp och få lite extra "uppmärksamhet"; sener och ligament för att hålla en stadig koordination och ballans i kroppen. Dessa superviktiga träningspass måste jag vara noggrann med att alltid se till att det finns utrymme för under veckan och det blir viktigt att integrera dessa passen på ett effektivt fungerande sätt som känns smidigt för min övriga uppbyggnadsträning. Jag gillar att köra allt vid samma tillfälle och tror på att integrera stabiliserings och ballanspassen med respektive muskelgrupps uppbyggnadspass. Kommer att testa detta i fortsättningen och utvärdera hur det känns fortlöpande.

Idag testades axel-stabiliseringspasset ihop för axlar och armar. Kändes  praktiskt och funktionellt för musklerna att börja passet med att ta mig genom stabiliseringsövningarna med lite mera försiktiga vikter, för sen lite tyngre i uppbyggnadsövningarna.
Kalas och check på den;)

4 kommentarer:

  1. Låter som ett bra upplägg! :) Kul att du börjar komma igång mer och mer med axlen :D

    SvaraRadera
  2. Emma;
    Ja nu ska det hända saker!
    All in;)!!
    Jiii-haaaaa!!!

    SvaraRadera
  3. Låter kalajs ;)

    Skönt att axeln är på din sida :)

    SvaraRadera