torsdag 26 januari 2012

Hantellyft med Emma-S!

Emma & jag
Ikväll fick jag nöjen att träna med teamets alerta och glada Emma-S:):)

Sammanfattaning; HANTELLYFT + x antal reps/set!;)
Emma föreslo att vi skulle köra dropset, för det gillar hon... då kunde jag bara ställa mig bakom med samma tyckanden; jag gillar också dropset så... bland alla samtalsämnen fortsatta vi att droppa och hade ingen aning vad gäller reps och set... eller hur Emma?:)
Det var hantellyft i drop-set, butterfly rörelser, en hand, två händer, ståande, sittande.

Några meningar från träningspasset...;)
Emma; hur många set brukar du köra?
Annelise; 3-4!
Emma; Jag gillar köra tungt och få repetitioner:):)
Annelise; Jag med! Fast några övningar vill coachen att jag kör 15 på och då gör jag det!
Annelise; Men nu kör du ganska många...:) hur många har du kört?
Emma; Ja, jag har ingen aning... 
Emma; Du då...
Annelise; ...ingen aning...

Några "nyckelämnen" från träningspasset;
Träningsteknik - viktigt, dropset är coolt - ger pump och är grymt, jobba inom industrin är spännande, löpning är befriande, jag vill inte fota mig som athletfet i mars medan Emma tyckte att det inte var nödvändig att fota sitt nuläge, vi tyckte båda att man blir tokig när man däffar - trixet är att vara medveten om att man är tokig... ha-ha-ha...;) ... sen försvann min mobiltelefon - men någon tyckte den låg ensam och hade omsorgsfullt bara lämnat in den i receptionen:):) Delta gym blir träningsmiljön för vår nästa träningsträff.

Undrar du på om vi åstadkom ett pass märket "mycket prat och lite verkstad"...?
Svaret är;  MYCKET hantellyft & mycket prat:):):)

10 kommentarer:

  1. Hahahaha... låter som ett underbart pass! Kul! J-a vad vi ska köra fram till fotograferingen i mars.... Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att köra ihop med någon från Teamet:)Kan tro det finns mycket att prata om;)och få inspiration och peppning av varandra. Får säkert möjlighet till det på Teamträffen också:)

    SvaraRadera
  3. Emelie;
    Mycket kul;):)

    Pernilla;
    He-he ja underbart:)!
    I mars är det din tur att fotas:)! Du kommer till att skinna som den finaste stjärna:):)

    Malin;
    :):) Absolut! Teamträffen är ju till för det:):):)

    SvaraRadera
  4. Ja, var ett grymt skoj pass! Haha, ja det blev lite förvirring kring antal set och reps minst sagt, vi verkar vara lika där =) men det tog bra axlarna och det är ju det viktiga. Och mycket intressanta diskussioner och kommentarer. Ska bli kul att ses igen snart :D

    Skrev en kommentar tidigare, men den verkade försvinna ut i syberymden? :o

    Kram, kram !

    SvaraRadera
  5. Emma;
    MEN åh; DU är ju bäst!!:):) Ska bli kul att träna tillsammans igen, snart!:)
    Vi var ju lite roliga där... vi hade "ingen aning..." men upp gick halterna iallafall... ha-ha... ;)
    Skrev du en kommentar tidigare som försvann i rymden? - Ha-ha... vi är troligen invaderat av Cyberspace-kleptomaner som jagar in våran blogg-messar när de far runt i Cyberspace på väg till den andras mailbox!!! Fett coolt!!
    Cyber-ailien it is! Wo-hooo;)
    Kramisar:)

    SvaraRadera
  6. Låter som ett roligt och bra pass :D
    Jag gillar oxå dropset, svider gött

    Ha en bra lördag :)

    SvaraRadera
  7. Petra;
    :):) Ja, bokstavligen blir det som; "Drop to the stop" ... ;) Ha-ha:) Och till slut är det slut och då ärdet inget att undrapå längre. Muskeln är slut och det är stop. Färdigtränat. Bara att duscha och äta en elefant... eller nåt;) Ha-ha!

    SvaraRadera
  8. roligt!! snart ses vi allihopa :)

    kramis

    SvaraRadera
  9. Rebecca;
    Fun it is!;)
    Och snart blir det ända mera "fun"; team- träffen hur grymt som helst. Tänk 20 stycken tokladdade träningsfantaster... måste ju bara blir helt "crazy" det... ha-ha;):):)
    Kramis

    SvaraRadera