lördag 21 januari 2012

Benspark till himmelen

Ben och mage idag fast framför allt blev det ett maniskt antal set benspark. I högtalarna dunkades det några extrema "dzzzt-dzzzt" låtar vilket fyllde min kropp över randen med energi och hjärnan blev sån härlig tokig och galen. Så jag fortsatte och fortsatte tills benen kröp ut av maskinen medan musklerna sved riktigt grymt!;) Körde benpressen i en för mig ny maskinkonstruktion där man mera ligger på rygg och pressar järnet uppåt; där vikten pressas ovanifrån och ner. Jag brukt köra denna övning i sittande ställning vilket känns annorlunda och mera kontrollerat. Fast variation är ju alltid bra i min värld;)

2 kommentarer:

  1. Jag kör alltid i den där man pressar nedifrån och uppåt. Tycker den tar mycket bättre än den som går horisontellt. Ock så känns det roligare att få lassa på viktskivor än bara flytta pinnen... Vilken gillade du bäst?

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna:):)
    Ja, du gillar den best för att du får bättre kontakt. Jag kände lite tvärt om igår, fast det är första gången jag kör med denna maskinen och jag tycker att det känns lite läskigt att vikterna kommer ovanifrån och ner. Fast kommer att fortsätta att köra denhär maskinen, bra med variation. Jag hör träningsvänner pratar om att de företräcker denna maskinen även för benböj. För att den är snällare emot ryggen, smart!:) Så jag gillar maskinen:)

    SvaraRadera