måndag 30 januari 2012

Axlar & Nötter

Idag tränades axlar och lite bröst.
Började med att värma upp i rodden, körde lite intervaller på slutet av uppvärmningen till fördel för den lekfulla känslan som uppstår i mig när jag får variation! Det är kul att leka även om man är vuxen!
Idag tänkte jag (som jag ofta gör) "nu jävl*r"... och gick rakt på superset dips och smala armhävningar. Jag är ju som sagt var inte direkt någon lätt-viktare för tiden; det var tungt! Första settet blev dips 15 rep pluss armhävningar 10 reps, andre settet blev dips 13 reps pluss armhävningar 8+1+1, tredje settet kändes av okänd anledning lättare... och det blev dips 20 reps fast armhävningarna blev tunga 6+2+1+1. Sen var det slut på dips&smalaarmhävnings-leken och jag kastade mig över en rad hantellyft samt några enhandsdrag i cablecross.

På väg hem blev det storhandling, 4 stora, sprängfulla, tunga kassar pluss min ryggsäck drog jag hem, skam den som ger sig (... i vanlig ordning;) Då jag kom hem plockade jag alltingen i sina hyllor och skåp där de hör hemma. Sen åt jag upp hela nöttepåsan med blandade nötter på 300 gram!! ... och nej, just den "detaljen" står inte i mitt kostschema! 

8 kommentarer:

  1. Passet i all ära men jag är minst lika imponerad av bedriften att släpa hem 4 matkassar + ryggsäck. Shit alltså. Men vi vet ju att du är grymt stark och envis! =) Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla Pernilla!:):)
      Storhandla är en "just do it and don't think..." aktivitet för mig. En typ aktivitet som "kostar 2 timmar" av min dag (som jag alltid vill bruka på annat) och ofta känns stressigt med nerpackning i ryggsäck och kasser pga. det alltid är klar kö. Igår var kasserna så tunga (efter mitt axelpass) att jag var tvungen att pausa kring 10 gångar på vägen hem;) Men nu är skåp och hyllor välfyllda, fast en ny påsa blandade nötter lär jag köpa en gång till;)

      Radera
  2. Haha, ajaj!! Tur att du kan bikta dig i bloggen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha-ha-Ha... jag bjuder på det! Sen kan jag vidare bjude på ett par detaljer i biktningen; som att det var järlig*t gott men att jag efteråt... efter 2 minuter självreflektion fick jäklig*t dårligt samvete och tyckte att det där var en järli*t dårlig ide!

      Radera
  3. Grymt bra jobbat!!! :)
    Åh ja nötter kan vara farligt, så gott. Men pisk på fingrarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Petra:)
      Hi-hi... ja precis; PISK på fingrarna!!

      Radera
  4. Ååå, nötter, nötter <3
    Impad över din energi! Ge mej lite! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ida:
      Ja, nötter ligger i topp-sjiktet på goda saker;)
      Skicker över lite energi här; " swish-swush" :):):):):):)

      Radera