torsdag 12 januari 2012

Axlar & Armar

Byggarpass only denna morgonen. Jag måste tidigt till jobbet idag så en timma i gymet denna morgon är vad jag hann med.

Men om jag jämför detta passet, var jag endast har kört mitt byggarpass, med senaste axel & armpass då jag också körde axel-stabiliseringspasset innan byggarpasset så får jag nyttiga insikter inför träningspass-koordineringen framöver. Stabilisering och ballanspassen måste integreras under vardagarna på något sätt. Jag strebar nästan alltid efter att hitta den optimala lösningen, fast flexibla "ramar" för alternativa lösnibgar behövs för att praktiskt få in passen i vardagsrutinerna. Jag upplevde idag musklerna som starkare, lättare för tankar och kropp att hålla uppe fokus och koncentrationen på arbetande muskel, är mera naturligt explosiv i rörelserna.

Får se hur jag delar upp torsdagsträningen framöver för optimalt output av passen. Just nu känns det som att axel & arm dagen ska få delas upp i två pass/dag. Jag har ändå ett löppass att njuta på torsdagar och som kan bli trångt att skvisa in på morningen innan jobbet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar