måndag 9 juli 2012

"RIING-riiing"...

Ikväll "ringde mitt dårliga samvete på dörren" och när jag frågade vad hon hade på hjärtat så berättade Samvetet att det var dags att piska sig iväg till gymmet, för jag kan inte enbart lycklig löpa runt i skogarna som en galning bara för att solen skiner, utan jag måste faktiskt lyfta lite skrot också!!
Hmmm ja just det så var det ja... jag funderade över saken och tyckte att "jo`rå...jaaaa... jo... MEEEN; det är inte bara en god ide utan det är ju en brilliant genial ide!!!" Jag tackade Samvetet, och; OFF to the gym; hoppade upp i joggingskorna och sprang till gymmet. Kasta mig upp i roddmaskinen och tokrodde 1000 meter. Då hade jag fått upp både puls, fart och tryck i kroppen och kände hur ett par svettdroppar lämnade skallen; PERFEKT! Känslan var på plats;  "Rock`n roll" och driv i kroppen, det gillar jag så jag körde:
Marklyft 8 reps * 6 set.
Rodd 8 reps * 6 set.
Drag med rep i kabeltrissen, 8 reps * 6 set.
Rygglyft med 5 kg vikt bakom nacken, 10 reps * 5 set.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar