onsdag 11 juli 2012

I Nallebjörnskogen


45 minuters joggrunda i en fräscht luft efter nattens regn. Skogen känns nu som en "nallebjörn"! Mjuka nallebjörnstigar som ger mysig löpkänsla i kroppen; väldigt tysta mjuka steg:) Alla fantastiska naturvyer fyller mig  med inspiration och fascinerad glädje... titta på allt det stora vackra som finns överallt i naturen, alla små formar och färg... slukas in i alla dessa visuella vyar som omsluter hela min varelse där jag trippar fram i nallebjörnland. Jag såg bland annat en rund fågel, den satt där på sin gren... så tryggt och brusade lätt med sina fluffiga fjäder. Den sång så fint; djupa "klokk-klokk" ljuder... den var så söt!
Sen mötte jag många glada joggande människor. Tänk att ett ögonblicks möte kan ge sånn positiv energi, ett litet leende som säger "Hej löparkompis" eller rakt av ett "Hej". Det känns olika med dessa olika ögonblicksmöten. Häftigt med kroppens signaler, de uppstår blixtsnabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar