torsdag 12 juli 2012

Box'n & Svettkranen

Box'n, nya favoriten och kryddan i min träning!" Måste vara klar i skallen när man beger sig in i boxdansen... kan inte komma in där trött i pluttan och seg i fotsulorna, för då ligger man risig till för en glasklar "vänster" mitt i planeten!! En vänster i pluttan ska man nog se upp för! Nä, toppvåningen måste vara klar som en ljusande stjärna, och hälst ska man se en rörelse innan den startat, typ! Idag fick jag träna med en stor, stark man som hade tränat på elitnivå i amerikamnsk fotball berättade han... jag fick klätra upp på en steppbräda då det var mim tur att hålla mitserna... Någon vila blev det inte tala om; när jag höll i mitserna var det full spänning i armar och axlar och i boxhandskarna... ja då var hela jag spänd och explosiva slag och spark fick koordineras hit och dit. Ett tag kändes det som jag hade blivit förvandlat till en svettkran, svetten sprutade åt alla håll. Fullt tryck från start till slut och till slut var jag totalslut, extremt färdigtränat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar